coke

Mais mais mais mais… Un sweat Coca-Cola !??

C’est quoi : mode, ironique, plus cool que cool ou carrément too much ?

Bon, d’abord, il faut que je vous dise : je suis fan de sweaters. J’en porte super souvent. En ce moment, je les préfère même aux pulls en laine. J’aime leur tenue, leur côté cool, et mon préféré est le Isabel Marant pour H&M que je porte… à chaque fois qu’il sort de la machine, jusqu’à ce qu’il doive y retourner (on a tous des vêtements comme ça, non ?). J’aime les sweaters tout simples, mais j’aime aussi ceux qui portent des inscriptions, de préférence vintage, même si j’en ai repéré des nouveaux qui me font de l’oeil…

Mais… Un sweat Coca, vraiment ? D’où ça sort ?

Et bien voilà, je ne sais pas. Enfin, je sais ! Je sais d’où est venue l’idée, c’est-à-dire de la collection Marc Jacobs génialissime de cet été dont je veux tout acheter même le sweater où le logo de Coca-Cola apparaît, détourné.
Le truc, c’est que si c’est Marc, on le sait, c’est ironique, détourné, un point de vue sur notre société. C’est son truc depuis toujours, je l’adore pour ça.
À voir son défilé, on comprenait bien sa vision, on aurait dit des filles sorties d’un naufrage, portant ce qu’elles trouvaient ramené par les flots… C’était triste et poétique et beau.

Marc Jacobs Spring 2014 Photo

Mais ce sweat n’est pas celui de Marc, il vient de chez Topshop. Je ne doute pas qu’ils se soient inspirés de l’idée et l’aient poussée un bouchon plus loin. Kesha le portait l’autre jour au studio, et j’ai trouvé ça carrément fun. Un peu ironique, un peu iconique, en fait, je crois que j’aime bien.

Qu’est-ce que vous en pensez ?


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86 comments

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  • Mafalda 1 avril 2014, 9:12 / Répondre

    Bien que ce ne soit pas le vêtement le plus féminin, j’adore les sweats, mes deux préférés étant un Isabel Marant et un Team Paris de MISBHVE. Je trouve qu’ils sont parfaits lorsqu’on ajoute une touche féminine (un joli bun comme sur la photo) ou de jolis escarpins. En plus ils sont super chauds pour l’hiver!
    Mafalda
    http://mafaldadotzero.blogspot

  • andreea 1 avril 2014, 9:12

    i love sweats but not brands so… it’s a no for me, sorry! :)

    http://littleaesthete.com

  • Caroline Mt 1 avril 2014, 9:14 / Répondre

    Autant le porter à défaut de le boire!!
    Moi je cherche une bouteille de Coca à mon prénom pour en faire un vase : trop pop!

  • Quinn Cooper 1 avril 2014, 9:15 / Répondre

    I really like it! I think it goes hand in hand with the whole street wear we have been seeing of late. Running shoes, sweatpants, sweatshirts…they are everywhere. I like this trend because it is easy and oh so comfortable. However, you still feel stylish. It is kind of the best of both worlds. I’d like to get an oversized sweatshirt tshirt for summer.
    Thanks for the inspiration!

    Quinn Cooper Style

  • Cecilia 1 avril 2014, 9:42 / Répondre

    I love fashion sweaters too. Love the Givenchy Bambi scuba one, but my favorite in this moment is from No. 21, scuba with a palm picture in the front and lace in the backside! Honestly, however, I find that 1.380 € for the Marc’s is a bit too much!! (Even if sequined)

    Cecilia
    http://www.modeskine.com/en

  • Samantha 1 avril 2014, 9:42

    Yes pricey for a sweatshirt! Maybe that’s the ironic part? ;o)

  • Àlex Burch 1 avril 2014, 9:48 / Répondre

    I love the first photo, is amazing!

    -MR ÀLEX BURCH blog-

  • Andrea 1 avril 2014, 9:52 / Répondre

    I think it’s retro-cool. Coca cola sweatshirts were all the rage when I was in in high school in the early 80s. Not as well known as leg Warner’s and members only jackets but I remember them.

  • Andrea 1 avril 2014, 9:53 / Répondre

    Sorry – that’s leg warmerss

  • l'expat de biarritz 1 avril 2014, 9:54 / Répondre

    Carrément iconic. J’en veux un !
    (sweater addict aussi…)

  • Carmen 1 avril 2014, 9:55 / Répondre

    Love sweatshirts! You’re so right! They do have a real cool factor to it!

    xo,
    Carmen
    thefashionreformation.com

  • The slow pace 1 avril 2014, 9:55 / Répondre

    I love it! Topshop, huh? Um… this weekend I’ll be in London… Should I pay a visit to Topshop?

    By the way, Keisha has amazing eye lashes!! Envy!!!!

    xx,
    E.
    http://www.theslowpace.com

  • Ruby 1 avril 2014, 9:57 / Répondre

    La couleur le rend assez chic je trouve. J’en avais un, à l’époque, rouge coca. C’était pas aussi seyant!

  • Cristina 1 avril 2014, 9:58 / Répondre

    I love these cool sweatshirts and the first photo is amazing!
    http://heelsandpeplum.wordpress.com/

  • almu 1 avril 2014, 9:58 / Répondre

    Lovely picts but I disagree Coca Cola company. In Spain is doing things badly… sorry
    almu
    http://www.mavieenroseblog.com/

  • Mariska 1 avril 2014, 10:02 / Répondre

    The sweater looks so great. I love it! Unfortunately the sweater weather is over;)

    http://www.fashion-hooked.blogspot.com

  • Noemi 1 avril 2014, 10:02 / Répondre

    I love Coca-Cola and I like this sweatshirt.

  • Noor 1 avril 2014, 10:09 / Répondre

    I have a coca cola tank that I adore, but I also love it bc I am from the South and it’s a Southern brand. Southern women are really into Coke stuff like all older women keep Coke collectables and stuff lol.

  • Big M 1 avril 2014, 10:09

    I’m southern and drink Coke, as do most southern women if they aren’t drinking ‘sweet tea,’ but I don’t want to wear the logo.

  • Coralie de Made In SisterS 1 avril 2014, 10:16 / Répondre

    je suis totalement fan des sweats bien coupés dans lesquels on passe la journée avec (et presque la nuit…)
    ce retour aux année 80 entre les sweats, les jeans déchirés et les slippers, j’adhère carrément!
    trop cool à 30 ans de pouvoir se la jouer comme une ado (attardée lol)
    bisous
    http://www.madeinsisters.com/

  • Hanneke 1 avril 2014, 10:30 / Répondre

    Very pretty, I love it. And sweatshirts?? Yes, but worn in a very feminime way. xo hanneke

    Check out my personal style blog on http://www.hannekeverstegen.com

  • Dinka 1 avril 2014, 10:40 / Répondre

    I really like the cut of the sweatshirt in that photo, but the coke logo would make me feel like a walking advertisement:)

  • veronica 1 avril 2014, 10:48 / Répondre

    I love this sweatshirt!!!
    Passa a trovarmi VeryFP

  • Annie || the little things 1 avril 2014, 11:01 / Répondre

    I think it is perfect!!! I love it!

  • Gita 1 avril 2014, 11:13 / Répondre

    Coke sweatshirt is all good with me. I think it’s all about how you style it. Even better that it’s from Topshop because that means I can probably actually afford it :D

    -Gita
    http://www.mimiandchichi.com
    Keep in touch with me on Bloglovin

  • Justine 1 avril 2014, 11:51 / Répondre

    Ahahah, le sweat a prendre au second degrés, si on me l’offre je le porterais, mais je ne l’achèterai pas.

    Justine
    http://www.lasingularite.fr

  • Paula 1 avril 2014, 12:05 / Répondre

    Would you wear clothing with an EXXON or Haliburton logo if Marc Jacobs made it?
    My opinion is that you should choose your logos carefully, the way you choose your political party. You are a walking billboard for a huge multi-national company who is laughing all the way to the bank and you’re giving them free advertising space on your body. We treat this too casually now. Ironic? yes.

  • MRuth 1 avril 2014, 12:05

    I agree. Totally. I know, I know it’s “fashion” but I could no more wear a sweatshirt advertising a product that is so bad for your health… think diabetes…than I could wear one advertising Monsanto. Ugh. Coke is not cool.

  • Big M 1 avril 2014, 12:05

    Well said!

  • Hera 1 avril 2014, 12:05

    I agree with you completely on this. I am not doing free advertisement for something that is not healthy.

  • Kathleen 1 avril 2014, 12:05

    Right on Paula. You nailed it! I wouldn’t wear a logo if you PAID me, and I sure wouldn’t PAY a corporation to promote their brands on my body. I prefer my own identity and personality, thank you very much. This kind of thing is a particularly thoughtless kind of consumption in my view.

  • Amélie 1 avril 2014, 12:05

    Ooouf, yes!!! I agree COMPLETELY!!

  • carol 1 avril 2014, 12:05

    Well said, I agree completely!

  • NathR 1 avril 2014, 12:10 / Répondre

    Va falloir se faire l’œil les filles car le sweat débarque en force en 2014!!!!! On va pouvoir s’amuser pour les mix de nos fringues! Je me réjouis déjà je guette LE parfait sweat!

  • Sinivali 1 avril 2014, 12:12 / Répondre

    Moi, je ne suis pas d’accord pour porter dela pub sur ma poitrine sans être payée pour, que ce soit CocaCola, Guess ou Nike….

  • andreavytlacilova 1 avril 2014, 12:23 / Répondre

    Honestly… I am a little torn.. I like the “wave” but the sign is just.. to much.

    ANDREA

  • Elle 1 avril 2014, 12:24 / Répondre

    Je ne pourrais pas…Ce n’est pas chez vous qu’on lutte contre l’obésité?

  • Armenyl 1 avril 2014, 12:32 / Répondre

    Okay, but after, can we talk about those lashes? so pretty!

    I love that sweatshirt, but I think the real truth is I love anything that IS a sweatshirt! And the irony in this is superb!

    xo!
    http://armenyl.com/

  • Kristi 1 avril 2014, 12:35 / Répondre

    Cute designs but I’m not sure I’d want to advertise some of the brands!
    xx,
    Kristi

    http://www.currentlycrushing.com

  • Laurianeiris 1 avril 2014, 12:41 / Répondre

    Moi j’ai deux t-shirt mixte avec Coca dessus et je suis fan mais c’est toujours un point de vue… mais moi J’ADORE…..

  • CPJC 1 avril 2014, 12:48 / Répondre

    April Fools! Just no.

  • ainhoa 1 avril 2014, 12:50 / Répondre

    j’aime aussi les sweaters…pff je craque par le premier….en burgundy c’est super !!!… mais avec un autre message ou dessin en blanc :)

  • Sandra 1 avril 2014, 12:58 / Répondre

    a massive NO NO NO!!!

    Sandra from http://www.chicplaisir.com

  • pea 1 avril 2014, 1:03 / Répondre

    Why be a walking billboard for a big corporation? For this and many other things. Big designer labels. It’s absurd, and not necessarily in a good way.

  • ainhoa 1 avril 2014, 1:03 / Répondre

    j’aime les French Disorder que Missblablabla m’a fait découvrir l’été dernier :)
    http://www.frenchdisorder.com/52-sweater#/genre-femme

  • Caroline 1 avril 2014, 1:23 / Répondre

    I agree with some of the comments, why carry a major corporation’s logo?
    Plus, logos and messages age really quickly; You’ll look at your sweater or whatever in 5 years’ time with embarrassment…

  • bp 1 avril 2014, 1:35 / Répondre

    Branding? It’s up to the wearer. It’s a free country. But classic sweatshirts are cool! I just bought an old school solid navy Hanes sweatshirt at the corner store for $9.99 over the weekend and I LOVE IT! oldschool is newandcool.

  • Ita 1 avril 2014, 2:02 / Répondre

    Another twist on normcore? (Faux normcore?)

  • It's About L.A 1 avril 2014, 2:02 / Répondre

    Ce sweat est super cool je trouve, j’aime beaucoup la coupe en plus !

    L.A

  • Roberta 1 avril 2014, 2:12 / Répondre

    J’aime bien quand la mode est second degré, ça rappelle à quel point il est important de ne pas se prendre au sérieux! Bon, la couleur du pull est canon! Et la fille! La fille! SUBLIME! A chaque post avec elle, je craque complètement! Hahaha. Un Beauty Minut/routine avec Keisha, ce serait si biiiien!

  • GL 1 avril 2014, 2:36 / Répondre

    Not ‘reclaimed’, Garance; you mean ‘appropriated’. It’s not the same thing at all (especially when it comes to art, fashion, advertising and copyright law). MJ et al would’ve paid for the use of that Coke ‘swirl’, as it’s protected by countless legal restrictions. Which is good to know, just in case there’s something you might want to ‘appropriate’ yourself one day ;)

  • Jane with the noisy terrier 1 avril 2014, 2:36 / Répondre

    As I write this, I’m still in SC and wearing a navy blue sweatshirt with “Y’ALL” emblazoned in white in Yale’s font. If someone mistakenly takes me for an Ivy Leaguer, okay!

  • Jonalys Precious 1 avril 2014, 3:03 / Répondre

    J’adore tellement les sweats que j’ai décidé d’en créer dans une collection capsule !!! Tout doux, tout bio … Peut-être qu’ils te plairont si tu as une minute pour aller les voir ! ;-) http://boutique.jonalysprecious.fr
    Par contre celui de Topshop, mouais, pas trop !

  • Amélie 1 avril 2014, 3:13 / Répondre

    No, no, no. I’m sorry, no. I don’t care if it’s Marc Jacobs, TopShop. or YSL. I don’t do corporate logos. I do not provide free advertising; I am not a billboard. Non.

  • Eva 1 avril 2014, 3:20 / Répondre

    I think it’s awesome! But I do have my limits when it comes to this trend. The whole oscine McDonalds trend is one bridge too far if you ask me…xx

    http://www.creativityandchocolate.com

  • Sevan 1 avril 2014, 3:22 / Répondre

    J’aime les sweat oversized mais sans logo.

  • sun kissed highways 1 avril 2014, 4:27 / Répondre

    i approve of this design!
    find some great vintage sweatshirts on my shop :)

  • Sinead 1 avril 2014, 5:00 / Répondre

    I love – I want to work somewhere that I can wear this to meetings!

  • Renata 1 avril 2014, 6:08 / Répondre

    I love it!!!

    redsolesruntheworld.blogspot.com

  • Rachel 1 avril 2014, 7:54 / Répondre

    How ironic, just had been looking at this top the other day and trying to decide if I liked it or not http://annarusska.ru/street-style/51161.html/attachment/paris-fashion-week-fall-winter-2014-2015-street-style-6

  • juli 1 avril 2014, 8:41 / Répondre

    Hate Logos…Love Sweatshirts…they’re cozy when you want it — but not too hot when you don’t. You can work in them, shove up their sleeves (and not worry about stretching them out), Haul gear in them and eat french fries and burger in them…they rule.

  • Savannah 1 avril 2014, 11:26 / Répondre

    C’est marrant ce débat sur les marques de consommation courante mises en avant par de grandes maisons, cela me rappelle la surprise généraledevant le show Moschino.

    Pour moi c’est juste de la pop culture, tout comme Warhol le faisait. Rien de plus.
    Les gens affichaient avant les groupes de musique qu’ils écoutaient, maintenant ils affichent les marques qu’ils apprécient. Mais au delà de la marque c’est surtout ses valeurs et l’esthétisme des logos qui sont mis en avant.

    Coca a toujours promulgué des valeurs de joie, de partage de fun.
    J’ai moi même un t-shirt Starbucks et dès que je le porte les gens sont amusés.
    C’est prendre l’initiative de montrer son gout pour une enseigne. Mais après tout c’est déjà ce qui se fait avec Nike ou Adidas ou dans d’autres mesures le sweat Kenzo, non?

    De nous jours, dans le marketing on ne segmente plus uniquement les gens par leurs gouts alimentaires, musicaux, littéraires mais par les marques qu’ils consomment. Dites moi quelles marques tu consommes, je te dirai qui tu es!

    Alors, c’est juste une approche fun de marques qu’on apprécie.
    Certain y verront de la publicité gratuite, le consumérisme poussé à son paroxysme, je pense qu’il faut y voir du fun. Le rouge d’un t-shirt Coca est tellement emblématique!

    Voyons cela avec ironie!
    Pour ma part, J’adore arriver avec mon t-shirt Starbucks au Coffee Bean, ca ne laisse pas les gens indifférents!!

  • Tessa 1 avril 2014, 11:32 / Répondre

    We also know this is a joke about drugs, right?

  • Ai-Ch'ng 2 avril 2014, 12:47 / Répondre

    It’s not even free advertising, because I have to take money out of my pocket to wear it and advertise something that – in any amount – is just BAD for health… Coke is getting me to pay for THEIR advertising? No thanks.

    So although I love wearing proper vintage sweats, in this case – for me – no: just “No”.

  • Alison 2 avril 2014, 3:31 / Répondre

    Weirdly, Coke tastes like what I imagine rust to taste like. I’ve never been a fan. The irony is definitely reserved solely for Marc Jacobs who is profiteering off the status obsessed. Really? Wearing an advertisement for the Coca-Cola Company? Akin to wearing an expensive shirt with Monsanto emblazoned on it. This is not intelligent fashion. In fact it’s not fashion at all. It’s an ugly unfashionable grab … tasteless. Sorry to sound so curt, but to me it represents what is wrong with the world.

  • Sophia 2 avril 2014, 3:35 / Répondre

    I think it looks awesome. I love the normcore trend of laid back dressing, and this with some beaten up sneakers and jeans would be perfection.

    http://www.girlinmenswear.com

  • Bernadette 2 avril 2014, 4:46 / Répondre

    I like sweatshirts, but no logos, please.
    By the way: What’s up with those ladies who “wear” all this McDonalds stuff??? It doesn’t look iconic, just silly.

  • jeanne 2 avril 2014, 5:04 / Répondre

    talking about coke… cette lettre ouverte d’une blogueuse berlinoise à ses amis cocaïnomanes a fait parler d’elle ces dernières semaines : http://www.konbini.com/fr/tendances-2/drogue-berlin-lettre-ouverte/

  • c2G2 2 avril 2014, 5:04

    Merci Jeanne de remettre les choses en perspective. Nous ne sommes pas obligées de devenir les porte-flingues/fringues de designers en mal d’inspiration et qui pondent de la daube qu’ils trouvent certainement géniale entre eux. Nous avons un cerveau, utilisons-le :)

  • Bernadette 2 avril 2014, 5:17 / Répondre

    Do you remember the 80es “enjoy Cocaine” logo? With the Coke swirl and all? That was ironic…

  • CoolAllure 2 avril 2014, 6:39 / Répondre

    I actually think it’s a fashionable shirt! it’s like the ninetees all over again but with a doze of posh! I think I’ve even seen some fashionistas wearing someting like that for some fashion shows in Paris, London and NYC! So why not? Wearing this type of logo sweater, you can always say you’re prepared for a run, or a show!
    http://www.coolallure.com/

  • Nicola 2 avril 2014, 8:06 / Répondre

    Looking at the picture it looks cool and as a fashion picture or in a fashion show it is cool,but I think it depends on who is wearing it, like so many clothes in the real world unless worn by a person whose personal style can carry it off, it would just look like someone wearing a Coca Cola sweatshirt.

  • Alice 2 avril 2014, 8:56 / Répondre

    Je dirais “Femme Sandwich” non ?

    http://www.kitschissime.com/

  • Nathalie 2 avril 2014, 9:04 / Répondre

    Pas mal du tout ! Mais cela reste difficile à porter, ne correspond pas à toutes les morphologies.

  • Jules 2 avril 2014, 10:03 / Répondre

    When I was a manager at a big department store in the late ’80s we sold Coca-Cola clothing, and it looked like this. Nothing is ever original, is it? I’m sure the stuff we sold was at a much lower price point than Marc Jacobs. Alas, most of it ended up in the clearance bin!

  • Gudrun 2 avril 2014, 2:09 / Répondre

    Love this Coca-cola sweatshirt
    http://www.gudrunolof.com

  • manon 2 avril 2014, 4:44 / Répondre

    POP POP POP du déjà-vu mais un joli bordeau, du coup, j’adhère :-)

  • Alexandria 2 avril 2014, 8:44 / Répondre

    I worked as a photographer at the World of Coca-Cola museum last summer. As you can imagine, I happily ended up with quite a few Coca-Cola t-shirts and sweatshirts. Based off of your comment, “But but but… a Coca-Cola sweatshirt!??,” I think you must be on #teampepsi Garance ;)

  • Jessica 2 avril 2014, 10:01 / Répondre

    Playful, but not in any way ironic. Those sweatshirts are like wearing Mickey ears outside of disneyland. You aren’t subverting them, you aren’t using them against meaning, you are just being cute and playful by wearing them.

    Same thing here. Coke would never object to this sweatshirt. It does not go against the meaning or associations of coke to wear this sweatshirt. It’s a young, healthy person and a coke logo. As it always has been.

    So, yeah, it’s playful. On the other hand, if I were (still?) a young beautiful woman i wouldn’t want to be a shill for any brand other than my own personality/reality/self.

  • soum 3 avril 2014, 4:03 / Répondre

    Je ne sais pas bien si j’aime ou pas… trop pub pour moi à vrai dire ? mais la couleur est tellement belle…
    par contre, UNE QUESTION : comment fait cette fille pour avoir des cheveux aussi brillants !! :-) je VEUX son secret !!! :-)
    Bonne journée Garance!
    (NB : je suis justement à Londres pour 3 jours. mine de rien, ça m’a encore plus donné envie d’aller faire une descente chez Topshop : comme quoi je ne déteste pas… ;-))

  • Izabela 3 avril 2014, 7:09 / Répondre

    Paula, how true…people would wear anything without thinking. Well, we see plenty of people on the streets wearing t-s with che guevara and it looks like they are proud of it, maybe one day we will see other heroes of the history on some t-shirts too.
    It’s so annoying because at the same time many would love to find anything but logo. Even my favourite striped petite bateau t-shirts for kids got small logo this year:(
    Coke means nothing better than Marlboro to me (even if I drink it once or twice a year).

  • Monsieur J 5 avril 2014, 5:53 / Répondre

    Pourquoi faire un procès à Jeremy Scott et pas à Marc Jackobs?
    Moi j’adore ce détournement ironique des iconiques!

  • Coy Kretschmer 10 avril 2014, 11:00 / Répondre

    Honestly, I love each and everything about the dress. The colour, the pattern, the texture, the design and the fabric all come together to give the dress that elegant and romantic appeal.

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