embarrassed_garance-dore
Histoires

Moments Like This

J’adore marcher dans la ville.

Je Google Maps à mort (“J’arrive dans 23 mn !!!”) j’amortis mes Common Projects (au prix de la basket, j’en ai pour tout l’été !!!) je mets Pandora dans mon Iphone et c’est parti.
Oui, oui, je chante à tue-tête parfois, on s’en fout, on est à New York.

Le problème, c’est le moment de sortir les talons.

Non, je ne peux pas arriver à tous mes rendez-vous en basket. Donc, je fais comme toutes celles qui sont obligées de mettre des talons pour impressionner en rendez-vous, je change mes chaussures comme une loseuse dans un coin sombre de la rue.

Ah, mais que je déteste ce moment. Il faut d’abord viser un endroit discret, puis sortir les talons de son sac (ça prend toujours trois heures, les gens croient qu’on fait un traffic de drogue, les talons se prennent dans la lanière du sac, le sac se casse la gueule, quarante cinq trucs finissent par tomber par terre, et aucun Mister Big (oui, laissez tomber, l’autre jour, j’avais besoin de réconfort, et donc je me suis enroulée dans une couverture et j’ai reregardé la première saison de Sex & The City.) (Je N’EN SUIS PAS FIÈRE) (mais j’avais fini tous les Game Of Thrones) ne vient ramasser quoi que ce soit.

Si les talons ont une lanière, rajouter deux bonnes minutes de galère en équilibre, et après on se demande pourquoi cet été les mules sont de retour.

Par ailleurs, il y a toujours ce moment merveilleux où l’on perd l’équilibre et l’on se retrouve pied nus sur l’asphalte. Très agréable.

Le truc, c’est de bien faire attention de ne pas le faire trop près du rendez-vous où l’on s’aprêtte à aller impressionner. Ça serait con de se retrouver nez-à-nez avec la personne qu’on était sur le point d’essayer de choquer avec notre sens du style.

Bien sûr que ça m’est arrivé.

Donc je fais ça trois blocs avant l’endroit du rendez-vous, j’essaye de faire le plus vite possible puis je repars. Ça me prend à peu près dix bonnes foulées pour retrouver ma confiance en moi.

Et ça encore, dans le genre moment embarrassant c’est gérable. Même si à chaque fois que ça m’arrive, je pense à vous.

“Il faudrait que je fasse un post pour raconter ce petit moments à la con qui m’arrive douze fois par semaine, quand même.”

C’est comme quand mon maillot se fait la malle, à la plage. Ok ça ne m’arrive pas douze fois par semaine. Mais ça arrive souvent, vu que je m’ennuie profondément sur le sable, je passe ma vie dans l’eau, à faire la débile dans les rouleaux. Ou à la piscine, à jouer au ballon avec les kids du coin.

Et pour peu que je sois un deux pièces, à un moment, ça dérape. Un jour comme ça, je me suis retrouvée à tâter du pieds les fonds marins de Montauk pendant une demi-heure. Beurk.

En même temps, je serais bien mal placée pour me plaindre : c’est pas comme si j’avais une notion très arrêtée des limites de la pudeur.

C’est ce qui arrive quand on bosse dans la mode.

Il suffit de quelques ventes privées et de quelques passages en backstage pour oublier ne serait-ce que l’existence d’une cabine d’essayage. Même si ça fait longtemps que je n’ai pas fait une vente de presse (marre des empoignades pour finir par acheter n’importe quoi)(la fille qui dit ça, la semaine dernière j’étais chez Acne à piller les fonds de stocks comme si ma vie en dépendait – j’ai réussi à n’acheter aucune paire de chaussures conceptuelles, bravo, non ? – mais bon ça ne compte pas, ils sont dans mon immeuble !!!).

Donc bon, quand les cabines sont occupées dans un magasin, je ne vais pas attendre trois heures que ça se libère comme une personne bien éduquée. J’enfile la jupe par dessus mon pantalon à côté des cabines pour voir que la taille va bien. Puis, dans mon engouement, j’enlève le pantalon pour être sûre et certaine que la jupe tombe bien. Puis je passe la jupe à ma copine (elle aussi à côté des cabines, qui se ressemble s’assemble) qui la trouve sublime et veut l’essayer aussi.

Je vous rappelle qu’on n’est pas dans une vente de presse, juste dans une boutique normale.

Puis elle me demande d’aller lui chercher un tee-shirt pour aller avec, ce que je m’empresse de faire, me retrouvant au beau milieu du magasin, si vous avez bien suivi (eheheh attention je vérifie les distraites) (et les distraits) (oui non j’ai abandonné l’idée qu’un homme ne m’ai lue jusqu’ici) sans jupe (que ma copine est en train d’essayer) et sans pantalon (qui est à terre), donc, EN CULOTTE.

Je repars, à reculons, cramoisie.

Moments embarrassant de la femme pressée.

En parlant de ça, je me suis toujours demandée comment celles qui portent des push ups, je sais pas moi, lors d’une “date” (bon pas moi)(que ce soit la date OU le push up) gèrent le passage de “je t’en mets plein la vue avec mon bonnet C” à “Il te reste dans la main quand tu enlèves mon soutien-gorge”.

Vous faites comme avec les chaussures ? Un petit moment changement de soutien-gorge en cours de soirée ?

Ben quoi, je sais pas, moi je demande !!!


Vous devriez également aimer

  • Tan Lines
    Beauté
    Tan Lines
  • Valise d’été
    Lifestyle
    Valise d’été
  • Le Maillot
    Style
    Le Maillot
  • Movie Night
    Style
    Movie Night

87 comments

Ajouter le votre
  • andreea 15 mai 2014, 9:18

    i love to walk in tokyo. it’s so huge i will never see the end of it! :)

    http://littleaesthete.com

  • Le monde des petites 15 mai 2014, 9:18

    Ahhhhh! Morte de rire!
    Ca m’est arrivé tellement souvent! Moi, c’est surtout pour les entretiens! Comme je mesure 1,52m, les talons sont de rigueur!!! Pour avoir un peu de crédibilité (car je parais très jeune! J’en ai 27, je vais avoir 28 ans mais la semaine dernière, on m’a prise pour une “ado” de 18 ans!!!) et puis comme je prends le métro, les talons, c’est pas ce qu’il y a de plus pratique!!!!
    Mais pareil, j’essaie de trouver un coin de rue discret, ou un banc (tant pis si c’est en pleine rue!!!) pour pouvoir mettre mes talons tranquillement, et bien sûr, pas trop proche du point de RDV!

    Des bisous

    Le monde des petites
    http://www.lemondedespetites.com/

  • Erdene 15 mai 2014, 9:18

    I love to walk listening to music too. I’ve been wearing heels since I’m 15. (That makes almost 10 years of wearing heels, wow) I find it pretty easy to walk on heels. But of course I won’t hike mountains in heels. Actually if you choose the right type heels it’s not difficult walk on it at all. Also boots are really easy to walk on and still gives some height.
    When I visited Seoul, I was quite impressed of all the girls wearing heels and walking miles. When I visited Paris, it’s different story. They have more casual look normally wearing flat shoes.
    I think it’s matter of getting used to it.
    Btw, lovely illustration :)
    Visit my blog when you have time too: http://erdene.openart.ca/en/

  • Barbara 15 mai 2014, 9:25 / Répondre

    C’est quoi le problème avec le fait de revoir la saison 1 de SATC? J’ai fait ça hier soir, avec des DVD vintage (il y a encore les Twin towers au générique), et qu’est-ce qu’on rigole!

  • CC 15 mai 2014, 9:27 / Répondre

    Word!!! I relate to everything happening in this post. When my colleagues and I travel to the Client, they know we have to leave an extra 5 – 10 minutes for shoe changing time. I think that’s officially blocked off on my calendar :)

  • Amélie 15 mai 2014, 9:28 / Répondre

    Ce sont souvent les moments dont on se souvient le plus, et qui dans certain cas font les meilleurs souvenirs !
    Et puis c’est vrai, moi aussi je me demande comment ça marche pour le push-up ?!

    http://charles-ray-and-coco.blogspot.fr/

  • MissPimpin 15 mai 2014, 9:37 / Répondre

    MDR !!!
    Moi, je triche, je ne mets plus jamais de talons vraiment hauts avec lesquels je peux pas marcher (mais pour de vrai hein? pas tituber genre j’ai trop bu et je me retiens de vomir)
    J’en avais marre justement des petites combines, sans parler des problèmes de dos, de pieds, de tendons, de chevilles causés par des talons trop hauts …
    On en parle souvent, soyons belles comme on est !!!!!!!!!!!!

  • Lea 15 mai 2014, 9:38 / Répondre

    Laughed non stop from the first sentence to the last!

  • Pamela 15 mai 2014, 9:39 / Répondre

    Oh great, Garance! You’re back here in the real world with the rest of us. I mean, Dior is great, Celine is great but the things that are keeping me up at night or red in the face during the day have more to do with your story about changing shoes at the right moment before the meeting, or dealing with a fluttery skirt on the bike (hint: coordinated panties help) then about a handbag selling for the same amount as my monthly rent. Great post!

  • Sevan 15 mai 2014, 9:45 / Répondre

    Tellement droles et vrais sont ces articles by Garance. Je me delecte a les lire, si possible le matin, pour me mettre de bonne humeur toute la journee.

  • Marie 15 mai 2014, 9:53 / Répondre

    Tant que tu ne te retrouves pas nue dans le métro comme Sarah Forestier dans le Nom des Gens ;)

  • Rachelle 15 mai 2014, 9:55 / Répondre

    So true, thank God I’m always in my car so I have a little privacy to do the switch.

    xo
    PinkSole

  • Alix de Beer 15 mai 2014, 9:55 / Répondre

    Haha, mais j’avoue, moi aussi je ne suis absolument pas pudique et quand je vois les files d’attente chez Zara ou H&M un samedi aprèm, j’ai encore moins de pudeur!! L’idée étant de ne pas se faire “gauler” par un conseiller de vente en enfilant les 10 articles cash sur soi! (au moins meme si on se fait gauler, on a une petite idée de ce que ça donne!”
    D’ailleurs, de moins en moins de glaces ds ce genre de magasins pour éviter ça il me semble!!!
    Je comprends pas le principe, pour moi les cabines, c’est juste optionnel, pour celles qui n’ont pas envie de partager leur nouvelle tenue ou celles qui ont du tps à perdre!! Pourquoi serait-on obligés de passer par la case cabine, si on s’en fout de se balader en soutif (rembourré) culotte devant 100 personnes???!!
    Alixxx

    http://alixdebeer.com

  • GapToothedGirl 15 mai 2014, 9:56 / Répondre

    From the first time I see your Pardon my french video about 24 hours on heels I’m wondering how’s it possible???
    love, Gap.
    http://www.gaptoothedgirl.com

  • lilou 15 mai 2014, 9:58 / Répondre

    Je n’ai jamais eu à faire ça avec les chaussures, je n’ai pas ce genre de meeting :) Le milieu universitaire français (du côté enseignant) n’est pas du tout pointu en matière de mode!! Maintenant que j’y pense, c’est quand même dommage, après tout nous aussi on a une image à renvoyer (pas celle d’étudiant attardé looser de préférence). Bref, pour les push up, à vrai dire ils en font qui ne sont pas si menteurs que cela même si ça met en valeur la poitrine, donc personnellement celui à qui ça pose problème peut toujours aller se rhabiller… Si j’ai envie de mettre un push up – Je mets un push up!!!

  • veronica 15 mai 2014, 10:03 / Répondre

    Great post Garance!!! Always funny but true what you say!
    Kiss!
    Passa a trovarmi VeryFP

  • Traci 15 mai 2014, 10:06 / Répondre

    Ha! The dressing room story really made me laugh. This whole post was very entertaining, and I’m sure tons of people relate.

  • bp 15 mai 2014, 10:09 / Répondre

    Garance, another completely relatable and amusing post! I was just thinking if the switching from flats out to heels dilemma yesterday. What a hassle! Re: the push up bra issue… for me it was those inserts or cutlets in the bra cup to push things together & up. It is (was) possible to stealthy remove said secret weapons during making out… his eyes are closed & your purse is near, no? That’s why too it pays to be an excellent kisser… he will always be too distracted to notice these ninja-like moves!!!

  • Panos 15 mai 2014, 10:16 / Répondre

    Just had to comment that guys do read these posts, and all the way to the end. How do you think we manage to keep the woman in our life happy? Research!! Sometimes to figure out what to buy them, and sometimes just to understand them a bit better. It all helps. Love the blog, check it every day.

    Panos

    PS
    I don’t have a job that has anything to do with fashion. I just love it from a distance.

  • Catherine 15 mai 2014, 10:26 / Répondre

    Back in the day (20 years ago?), Century 21 had no dressing rooms. That was no big deal for me–I worked nearby and would just buy everything I wanted to try on, take it home, decide what to keep and then return the rest the next day. But the poor tourists, who needed to decide on the spot whether to buy the half-price designer outfit, would check the fit right there in the middle of the racks of clothes, stripping down to underwear, trying on, then stripping down again to get their own clothes back on. The sales staff would run around telling them they weren’t allowed to do that. It was quite a scene.

  • Helen 15 mai 2014, 10:45 / Répondre

    I love this post, sigh we do all know these moments!!

  • Cecilia 15 mai 2014, 10:55 / Répondre

    Je porte pas des push up! Mais pour les chaussures c’est pareil!
    Cecilia
    http://www.modeskine.com/en

  • Mary 15 mai 2014, 10:55 / Répondre

    Garance, this sounds a little different to how you usually sound. .. but on the bra point. Trust me, if you are taking off you bra (push up, not padded), no straight man is stopping proceedings to ask what happened. they just go with it.
    xx

  • Abizera 15 mai 2014, 10:57 / Répondre

    hahaha this is soo funny! A friend of mine from Paris was on tour last week in New York with her team as they were performing “Baron Samedi” such a great piece. Anyway, her first question after a few hours in NYC (she’s been to NYC several times by the way) was “why are all the women wearing sports shoes?”. I said, cause the streets of NYC will ruin any shoe but sports shoes. So we rounded the corner and we came upon someone that was changing into heels :) I told her, “and that’s how it’s done!”. She found it very bizarre but amusing as well.
    As far as bras go, I think it all depends on the weather. Wear one when it cold and forget about it when it’s above 75 degrees but americans are funny about nipples (eventhough everyone has them!) so I guess you might want to wear a lighter bra :).

  • Abizera 15 mai 2014, 10:58 / Répondre

    hahaha this is soo funny! A friend of mine from Paris was on tour last week in New York with her team as they were performing “Baron Samedi” such a great piece. Anyway, her first question after a few hours in NYC (she’s been to NYC several times by the way) was “why are all the women wearing sports shoes?”. I said, cause the streets of NYC will ruin any shoe but sports shoes. So we rounded the corner and we came upon someone that was changing into heels :) I told her, “and that’s how it’s done!”. She found it very bizarre but amusing as well.

  • Arielle 15 mai 2014, 11:03 / Répondre

    You’re so funny Garance, I love how you tell us of these moments! I’ve had a similar experience. I was at school and had left to buy a new sweater. When I got back, of course I had to show all my friends, so I was just in the classroom when I pulled the sweater on. But pulling it off? Big mistake. My top came off with the sweater too… so everyone just saw my bra. Embarrassing? Very. Funny story to tell? Yes.

    Arielle from Tangled Musings

  • Jo 15 mai 2014, 11:18 / Répondre

    How do you wear heels?

    After watching many many Youtube videos (including yours), reading many many blog posts and practicing for many many hours I still do not know how to walk in heels.

    Any tips? I haven’t given up yet.

    P.S. Hope your book is going well!

  • Aleksandra 15 mai 2014, 11:20 / Répondre

    Shoes changing – I do it all the time. I love walking in the cities, music on and I’m in my little world of thoughts (I also gesticulate while conducting conversations in my head). I love big bags, with lots of compartments as I can carry everything with me, another pair of shoes always included. My colleagues got used to it that before and after the meetings I change my shoes (my fave way is at a cafeteria, just under the table. TBH I don’t care if other people are watching me). I’m a European living in Brazil and weird thing is, I’m the only woman in my office doing the shoes change. But then, I’m the only one enjoying walking which seems to amuse people here a lot.

  • Nina 15 mai 2014, 11:21 / Répondre

    I wear heels every day at work, but I commute in flats – always. I have 3-4 pairs of shoes in my office little wardrobe. Then I have a couple of heels in the car. I stopped caring whether someone thought I was doing something inappropriate by changing into my heels, as many women do. The only thing is when wearing pantyhose, you have to check your feet not sliding, because once after the meeting I wanted to casually leave the room and my foot slid out of the shoe and I almost fell … :)

  • Sandrine 15 mai 2014, 11:41 / Répondre

    Oh Gosh I laughed so much reading this post! thank you Garance!
    Yes I do the same acrobatics than you with flats and high heels, here in Amsterdam people look at me in a ‘she’s completely deranged’ kind of way, but I do not care one bit.
    I started doing this in London, it’s so convenient, and at the time I was working to work walking through Green Park and St James’ Park, best commute ever thanks to flats or trainers.
    And I don’t even carry my shoes with me, I’ve got a drawer in my office with my heels at the ready as well as the cleaning products and a carrier bag for the journey to meetings.

  • Roshan 15 mai 2014, 11:44 / Répondre

    Mais Garance il faut assumer le changement! Pourquoi ne pas arriver à la réception de l’immeuble et tranquillement avec un sourir bien relax enlever ses belles baskets et mettre ses talons. Pour moi ça communique trop bien du style piéton éco warrior mais qui aime les talons et puis cela crée des moments de complicité,d’humanité et un chouette moyen de briser la glace et de rire! Mieux que la honte et la précipitation en pleine rue!

  • GhislaineM AI 15 mai 2014, 12:05 / Répondre

    You cracked me up! Genial ce post! Ca me manquait ce genre de posts. Tu en ecrivais plus avant.
    I can relate to many of those situations.
    Et oui je trouve que changer de soutif avant le moment de verite serait mieux. Ceci dit j nai jamais eut besoin de push ups avec Mon D.

  • fashionsphinx 15 mai 2014, 12:16 / Répondre

    Great post ! so funny and so true !

    I live half of the year just outside San Francisco and take the Bart train to go into town during the week if I am meeting friends or going out for dinner so I go in my sneakers and put some nice shoes in my tote bag which also means warm clothes and layers because I am in 30 degrees weather when I leave the East Bay area and 35 minutes later in San Francisco it can be 15 degrees….not great for calculating your attire for the day to include walking around , cold, heat, driving back from Bart , make up , hair brush etc etc….it sure takes planning

    I do change my shoes anywhere secluded, I have no problem with that but it always feels gross to sit down or put your toes on the floor so I do this dangerous balancing act with my shoulder tote bag as well because i do not want to put it on the sidewalk

    I then go into any shop and use their changing rooms to put on the rest of my layers for my evening attire , and do my make up in a coffee shop restroom

    and if the changing rooms are taken…I will at least in the changing room area…..change my bra ? are you kidding ? sport bras all the way ……..I will choose my clothes around my bra if I am out and about all day….practicality will rule here

    and when trying on clothes in a shop and the changing rooms are taken I have no problem trying on in the middle of the shop…I am sure that I am a favorite of Uniqlo’s CCTV guys because I strip there and then very often ….who an wait for 30 mins for a changing room at Uniqlo Paris shop ?

    http://www.fashionsphinx.com

  • Amy 15 mai 2014, 12:16

    I am still figuring out how to do this in a competent way! I am always back and forth to London from where I live, either during the week or at the weekend, and I find it such a struggle to decide if I wear nice (heels) shoes during the day and deal with sore feet, or do I just wear flats, which I really do not like, and then not feel as great in the evenings because I would rather be wearing heels? Then there’s carrying make up and all the other things I need for the day – camera, notebook, bottle of water, etc.. I have never taken a pair of shoes with me to change into because I think, well now I have to carry it with me all day and I have enough to carry! Do you have any tips or have you just learnt to manage it??

  • fashionsphinx 15 mai 2014, 12:16

    Hi Amy ….
    you just learn how to manage it, compromise and some things have to go !……..
    You cannot have everything I decided , so a handbag ? niet , nada ….it is a tote bag for me with : heels ( my heels are not heavy ) a ziplock with an eye pencil, a Touche Eclat, some Mac blush in Harmony , some raw almonds, water, my camera , a note book , a book or New Yorker for the commute, a warm scarf for the evening , an extra lawyer like a skinny black t shirt I can put under everything at night , a comb , and that is all…..I swear it is not heavy ! ……
    London ? then of course add a small umbrella as well.

    The important thing is not to have a handbag AND a tote because that screams of commute and feels like it too . So I only use a nice big tote , Zara makes gorgeous big ones in leather like this one http://www.zara.com/us/en/woman/handbags/large-handbags/leather-shopper-with-laminated-interior-c358022p1694079.html and I can fit everything in it and still look like I am not lugging around 4 pieces of luggage for my day in the city.
    good luck !

    http://www.fashionsphinx.com

  • Amy 15 mai 2014, 12:16

    Thank you so much for your reply! xxx

  • Kathy 15 mai 2014, 12:16

    Yikes, yes — I’m on the Peninsula so also always training into San Francisco for meetings, dinners, shopping, etc. It is not an easy city to walk in anything but a flat — the changing pavement, the construction, things a bit spread out, and then the hills — the San Francisco hills! so I too am always taking a change of shoes and half a wardrobe to deal with the “winter in the City, summer in Palo Alto” phenomenon.

    You’ve got it down — I do the exact same thing, always with a tote, always looking for the discreet way to change shoes and, yes, always struggling to keep bags off the sidewalks and floors.

  • fashionsphinx 15 mai 2014, 12:16

    kathy Hi ! Funny that you also commute in San Francisco ! I am in the East Bay and I go to Palo Alto often

    it has to be the WORST or MOST difficult commute survival kit in the world !

    My suburb : 90 degrees, San Francisco : 60 degrees….all this in the space of 20 mins

    and San francisco Streets for walking in heels ? forget it !
    and no taxis
    no metro
    and very chilly at night
    and the wind !
    and most women here think that a fleece and sneakers is a good look for day AND evening !

    good luck !
    takes time and practice to master it
    I try coming in my car when I have a dinner in town , so I can use my car as a changing room and fill it with warm clothes but I am always scared of getting a DUI for drinking 2 glasses of wine

    LA , Paris, London…… piece of cake !

    http://www.fashionsphinx.com

  • May 15 mai 2014, 12:42 / Répondre

    Hahahahaha!! This was an amazingly funny post! I LOVE the honesty + I try on stuff in the middle of the store like a non-behaved homeless person as well. And lose my bikini jumping from things or in waves or simply just rolling over on a towel. I am slowly getting very careless with the accidental nudity, because come on… I missed so many ‘moonings’ in my wellbehaved youth, that I think I saved up for it!

    Thank you again
    /May

    http://www.travellinhome.com

  • Flore 15 mai 2014, 12:56 / Répondre

    Bah pour les push up c’est comme pour le maquillage… Tu ne l’enlèves pas avant juste pour éviter d’en mettre plein la vue au mec… Si le mec est bien, le lendemain en se levant il accepte que tu aies la poitrine légèrement défaillante et que tu aies le teint un peu palichon ;-)

  • Alice 15 mai 2014, 12:57 / Répondre

    Pour les talons, j’ai décidé d’investir dans des chaussures belles mais classiques, confortables au possible, j’ai nommé les Repetto! Mais au fil de la journée, mes pieds gonflent et ça commence à être un peu douloureux tout de même… J’ai déjà dû me résoudre à changer pour des ballerines alors que je tentais de rester digne à côté d’un charmant collègue (qui a été attendri par ma désespérance). C’était embarrassant pour moi mais comme quoi … :)

  • Elli 15 mai 2014, 1:13 / Répondre

    je marche souvent en talons toute la journee mais en cas de mauvais temps il m’est arrive de devoir changer de paire de chaussures soit dans le metro soit a quelques rues du rendez-vous ! Sinon pourles cabines : j’aimerais bien ne pas avoir a les utiliser mais il y a de moins en moins de miroirs dans les boutiaues parisiennes type ZARA, HetM et surtout on se fait engueuler par les vendeurs ou vigiles si on essaie hors de la cabine. Cest bien dommage car j’ai deja renonce a un achat a cause cela, faute d’avoir le temps de faire la queue en cqbine::: (desolee pas d’accents sur ce calvier)

  • virginie/mode9 15 mai 2014, 1:18 / Répondre

    Aucun problème à changer de chaussures dans la rue, en revanche ce qui me met un peu la honte c’est de devoir faire des photos pour le blog….j’ai l’air un peu con, surtout à 40 ans passé !! Bon à Paris, ça peut passer pour des photos de touriste de base mais bon, je ne m’y habitue pas trop :-)
    http://www.mode9.fr

  • Sand 15 mai 2014, 1:51 / Répondre

    Ce post est génial, merci d’avoir encore cet humour et cette spontanéité, c’est ce que j’ai aimé aux débuts du blog, et que j’aime toujours.

    Une petite confidence ? Je mettais des push-up lorsque j’étais plus jeune… Mais je ne me suis jamais posée la question de savoir si le mec allait penser qu’il y avait arnaque lors de l’enlèvement… Je n’ai jamais fait de changement de soutif en cours de rencard (en même temps, vlà l’organisation qu’il doit falloir prévoir… ) et personne ne s’est jamais plaint..
    Ce qui me fait dire qu’il doit y avoir 2 catégories de mecs :
    - Ceux qui sont pas très observateurs (surement certains n’avaient pas fait attention ! Je veux dire, j’avais beau avoir un push-up j’ai un minimum de seins… )
    - Ceux qui sont super galants / gentils (ptet même qu’il y en a qui avaient remarqué… mais qui n’ont rien dit ! )

    ;)

  • Andrea 15 mai 2014, 1:55 / Répondre

    Les filles, il n’y a qu’une seule parade à ce problème: être riche et avoir un chauffeur… A vos bulletins de lotto….

  • Kristin Fine 15 mai 2014, 3:31 / Répondre

    Download and watch the FX show The Americans with Keri Russell….the best best most addictive show! 80′s preppy and spy clothes with constant changes into secret identities. So sexy too…. Perfect guilty pleasure.

  • Dominique 15 mai 2014, 3:36 / Répondre

    i know exactly what you are talking about!

    xxx
    http://www.dominiquecandido.com

  • MAHE Véronique 15 mai 2014, 4:06 / Répondre

    Trop drôle et tellement vrai ! La vie quoi ! Avec tous ses aléas ! Enfin ceux qui ne tuent pas !

  • Annie 15 mai 2014, 4:22 / Répondre

    Garance, you’re the best. No other blogger talks about these things, and with such a fresh style! Love this kind of posts!

  • Alix 15 mai 2014, 4:29 / Répondre

    A fond la cabine d’essayage sans cabine c’est mon truc a 2 ou 3 copines et on se refile nos trouvailles! Mes meilleurs fou-rires!
    Quant au push up ca fait longtemps que j’ai abandonne je ne veux plus mentir sur la marchandise…
    Tres fun ton post
    Merci
    bisettes
    Alix
    http://www.blushandbeyond.net

  • Laurence 15 mai 2014, 4:33 / Répondre

    Je trouve ca plus classe de s’asseoir sur un banc et d’assumer totalement le “Non, aujourd’hui j’ai pas envie d’avoir mal au pieds !”

  • Mariska 15 mai 2014, 4:36 / Répondre

    Garance, Amazing!! You make me smile every single time!

    http://www.fashion-hooked.blogspot.com

  • Olimpia Liberti 15 mai 2014, 5:03 / Répondre

    This was MAJOR funny! The pants situation was the best, for sure!
    About push up bras, I have this issue and I still don’t know how to handle it! I use bras with push up and pads! I don’t really say anything… just pretend there is nothing wrong with it! hahaha maybe this isn’t a good thing, but, what can I do? I know I’m fooling the guy but I feel better wearing my push ups what can I do? And a boob job is a nono for me, wouldn’t do it, even if I wanted more boobs.
    I can stop wearing the push ups and embrace my lack of boobs?? Aaaah don’t know!
    If you can talk about that, it will be amazing! About boobless people I mean, how can they still be and feel sexy.

  • Lizz DeLera 15 mai 2014, 5:09 / Répondre

    love the comment from PANOS. i think my fiancé does the same thing; he’s a cyclist and very not into pomp, circumstance, nor fashion…but he sure will make a valiant effort in his research for his woman. kudos to all men like you both. cheers! :)

  • Maa 15 mai 2014, 5:30 / Répondre

    Bon G, essaye plutôt Suits et Sherlock et après tu diras merci beaucoup Madame, je ne pense plus à me refaire des vieux SATC en solo. Quant aux chaussures direct dans le sac, c’est pas à un peu dég ?… Dans un petit sac prévu à cet effet, puis dans le grand sac et hop ! plus de problème de talon dans la anse non ?

  • Mary 15 mai 2014, 5:39 / Répondre

    La semaine passée, je me suis maté des sex and the city moi aussi! bienfaisant comme tu dis
    sinon le push-up n’est pas pour moi – j’assume ma poitrine telle qu’elle est -, j’ai rangé les talons au placard pour cause de trop mal aux pieds (je recommencerai bientôt, mais plus modérément qu’auparavant) et je savoure ma nouvelle trouvaille pour choquer les gens à choquer : un eye-liner avec une couleur assortie à celle de mes yeux au ras des cils du bas (comme dans ton explication du maquillage idéal des yeux en amande : MERCI!!!).
    autre idée chic pour choquer : ressortir son vieux sweat délavé avec l’inscription passée au lavage et repassée au rang de ringard depuis au moins 3 ans (voire 5) : le je-m’en-foutisme est ma plus chocking-bling-bling-signature!

  • Sinivali 15 mai 2014, 5:44 / Répondre

    C’est très new yorkais, ça, de marcher en baskets ou en ballerines et de changer de chaussures avant un RV. Moi, provinciale française, quand je porte des talons c’est pour la journée, et tant pis si je souffre à partir du début de l’après midi. Bon, il faut dire qu’on se déplace plus en voiture aussi (lieu où il est également plus pratique de changer de pompes).
    Il n’y a que le premier jour des soldes ou je pars à plat et ou je prévois une paire de talons dans mon sac pour les essayages….

  • Albertine 15 mai 2014, 5:46 / Répondre

    Many years ago when my friends and I were in graduate school we didn’t have a lot of money for clothes but still wanted to look (or think we looked) fairly cool. So we wore the same outfits we liked several times a week (even several days at a stretch). We would just take off our pants before bed time–and reach for them again the next morning. Icky, I know. One day I was on the steps of the the art and architecture library (home of the super chic) with my friend and she asked me: what is that coming out of your jeans? Well I pulled and pulled and pulled–and it was an entire pair of stockings that I had worn under my jeans the day before! A week later another friend (with similar habits and in the same department) was waiting to buy a coffee when she looked down to find pair of purple lacy underwear on the floor of the cafe–HERS! Maybe no one else will find this funny…but it keeps me in stitches to this day! Clearly we failed cool. ;)

  • Gazelle 15 mai 2014, 7:10 / Répondre

    Curieuse va ! On éteint la lumière et c’est tout !
    Moi ça me fait marrer de te voir raconter ses trucs de changements de chaussures avant un rendez vous d’enfer ! Oui moi je le fais entre 2 métros pour ne pas avoir l’air con dans la rue. J’attend que le quai se vide et hop avant que le nouveau train arrive. Et ni vu ni connu me voila qui défile comme une star sur 12 cm de haut. Pas pour un après midi entier hein ? Car au retour bah on rechange !
    C’est ça être une fille stylée.

    ps : raconte nous les autres moments à la con de la semaine. Oui je suis curieuse aussi :-)
    Gazelle
    http://www.tendanceetgazelle.blogspot.com

  • Maude 15 mai 2014, 8:16 / Répondre

    Pour le bonnet taille C du soutien-gorge, mon copain vous dirait qu’il s’agit de “fausse représentation”…

  • LadaLao 15 mai 2014, 10:45 / Répondre

    I have a pushup bra/date mishap story!! Hehe. One halloween (ok, during my Freshman year of college) I was dressed as a Catholic school girl with a white button up shirt knotted around my waist and unbuttoned to my navel. So of course I needed a good push up bra, or as it were 3, to complete the look. Yes, I was a 32 B so I had to compensate in this look and what better way then to layer on three padded push up bras? (I know I’m not the only one who’s done this!) So the end result was pretty good and convincing and I even had some cleavage (And it stayed in place all night!). The look must of been pretty hot because by the end of the night I ended up making out with some D bag (I was young) who felt me up (can you call it that if you can’t feel it?) and complimented my, and I quote, “breast-eses.” I had a good internal laugh and an eye roll at this. The moment he left the room I took off two of the bras. When he came back he removed the last one upon which there was a palpable sense of confusion and disappointment emanating from his side of the mattress. Lol. It was more funny to me than anything. And don’t worry. We only went to second base.

  • So Cheap So Sexy 16 mai 2014, 2:04 / Répondre

    Viva la Fashion!

    //So Cheap So Sexy
    http://www.foxkeeper.com

  • Anita 16 mai 2014, 3:06 / Répondre

    C’est tellement amusant, moi je change mes chaussures exactement comme toi!
    http://fashion-soup.com/

  • Julie de Reinedushopping.fr 16 mai 2014, 3:12 / Répondre

    Ahhhh ouiii !
    Passe encore à New York car cela fait longtemps qu’elles ont adopté là-bas les baskets dans la rue et les talons pour le job…
    mais à Paris, c’est encore une autre histoire… j’essaie de m’assoir sur un banc dans un coin un peu isolé, et là y’a toujours quelqu’un qui vient s’installer à côté de moi ou derrière en cas de double banc !
    C’est pas cool, je me sens mal à l’aise, coupable de je ne sais quoi !
    Pour les push up, moi c’était plutôt le contraire : quand je dois sortir au resto puis en boîte après le travail j’aime bien assumer le sans soutien gorge et alors je ne te raconte pas la galère pour enlever l’intrus…
    le mieux c’est aller prendre un café et se changer dans les toilettes ;)
    Merci pour ton post si drôle et qui sent le vécu ???

  • faraway 16 mai 2014, 3:17 / Répondre

    A vrai dire, je pense que le pire n’est pas le changement de chaussures ( du moment qu’il est à peu près effectué avec aisance ), mais le cassage de talon public ! tu te traines ta chaussure guillotinée comme une jambe de bois, et en plus ce jour là il n’y aucun magasin à la ronde.. La dignité est prend un sacré coup. Donc impératif de glisser une paire de ballerines c’est sûr …

  • Coco 16 mai 2014, 3:43 / Répondre

    Ahah, tellement vrai! Et quand ça nous arrive on a tellement l’impression que les autres sont parfaites, y a qu’a nous qu’appartiennent ces moments de “cruchitudes finies”…
    Quant au push-up, je sais pas / plus… pas que je sois pas concernée (par le push up, bien au contraire), mais juste que je suis avec mon mari depuis longtemps et qu’il me soutient mordicus m’aimer quelque soit les changements de mon corps…ce qui d’une certaine manière, sans avoir confiance en soi, on fait confiance à l’autre!

  • tina 16 mai 2014, 4:28 / Répondre

    changing shoes reminded me of my grandma who used to work as an accountant. I remember that one time i went to see her in the office and under the table there were two pairs of high heel mules or pumps. So funny that she would switch to another high heel shoe when at work! but i guess when you sit most of the day, it’s ok. and you secretly take them off when you sit :) (just make sure your feet don’t smell:))

    in terms of push-up bras…i used to wear those a lot when i was in high school but then i thought about exactly the same situation – you’re boyfriend seing your nice full perfectly rounded boobs under the t-shirt and then seeing or trying really hard to see them when the bra is gone :DD So now i just buy a thinner bra and i noticed that lots of small-breasted girls do too and they are okay with it.

    and i remember an interview with some famous actor that said that he went on a date with a girl and then when they got the point of taking off their underwear, he just looked at the girl and said: You little liar!
    :D And I was laughing really hard because I know what he was talking about :D

    Thanks for the fantastic article! Made my day!
    Have a great weekend!

  • Nunu 16 mai 2014, 4:36 / Répondre

    Ben c’est marrant ta pudeur ‘sélective’, non ? Ca t’embarrasse à peine de te retrouver le pet au vent dans les magasins ou un nipplegate sur la plage mais t’as la trouille qu’on te choppe en train de switcher tes shoes au grand jour ?? Haha je t’avoue que perso, c’est tout le contraire qui me contrarierait ^^

  • VillenaG 16 mai 2014, 5:12 / Répondre

    Great work…. check some of my artwok drawing

    http://gvillena.com/gallery-category/drawing/

  • Judith 16 mai 2014, 6:11 / Répondre

    aaah finally a real Garance post again! I have been missing these! <3

  • María 16 mai 2014, 6:20 / Répondre

    Regarding the bra item, here in Europe any man won’t probably notice you are wearing push ups (my male friens say so)… and regarding boobless women, when you are young you miss them, when you are in your mid 50′s, your friends still call you lucky bitch cause your boobs still are up there!!! Well of course no surgery in any case…..

  • Dear Velvet 16 mai 2014, 6:29 / Répondre

    Haha, What a wonderful story!

  • Ingrid 16 mai 2014, 8:05 / Répondre

    Merci pour cet article !!! excellent !!

  • sylva 16 mai 2014, 8:31 / Répondre

    Une solution? Se promener en vélo. Exemple; on va au concert. Et bien, on ancre le vélo tout à côté de la salle de concert et hop là, on a ses talons et puis c’est parfait.
    Pour les souliers de rechange? Des ballerines classiques qui se marient avec tout et en cas de «je ne trouve pas de coin obscure et je viens de croiser quelqu’un que je connait», ça fera l’affaire.
    Il y a toujours une solution à tout!

  • M 16 mai 2014, 8:54 / Répondre

    I don’t know how you’ve done it, but once again you’ve got the global female (and possibly male) community cracking up!
    Great post and illustration, as per.
    http://www.creataurus.co.uk

  • CarolineJ 16 mai 2014, 8:55 / Répondre

    hahaha Garance, I had a good laugh with this post… This little changing shoes moment is always awful for me, I hate it, there is ALWAYS people walking by at the worst possible moment of the ritual and looking at you like you are some sort of shallow crazy girl haha !
    As for the walking in a store in my undewear; well, this one hasn’t happened to me… yet ;)

    xo CarolineJ
    http://www.sleevesandheels.net

  • juli 16 mai 2014, 1:24 / Répondre

    LOL–

    You forgot “leaning against a building” to get those heels on — also Niiiiice…

    What do women do in Paris?

  • Anika 16 mai 2014, 1:54 / Répondre

    Great visuals! Thanks for a laugh on a Friday. Oh the things we women endure! :)

  • Soph 16 mai 2014, 6:36 / Répondre

    Ha oui, contente de lire un post “vie quotidienne de Garance”, plein d’humour légendaire !
    Mais tu ne parles pas de l’embarras d’aller ensuite au rendez-vous avec un sac rempli d’une paire de baskets, qui risquent aussi de se faire la malle dès que tu chercheras un stylo. Ca, ça me stresse comme situation…
    Bon sinon pour le push up, le tout selon moi est de ne pas trop tricher. Si on ne pushe que légèrement up, monsieur ne sera pas rancunier, il appréciera peut-être même l’effort. Si on lui a mis un bonnet F dans la vue, qui s’avère être du A en fin de soirée, il sera déçu : tromperie sur la marchandise !

    Ps. Satc quand on a besoin de réconfort : of course ! Ca devrait même être remboursé par la sécu.

  • Pimastreet 17 mai 2014, 2:15 / Répondre

    On se sens moins seule d’un seul coup, merci Garance ????

  • rachel 17 mai 2014, 11:34 / Répondre

    Last week I was running from my hotel to the court of appeal for oral argument in LA, in running shoes and a suit and I kept getting glares on the street! Have none of these people seen working girl? Slid into my heels on the courthouse steps, however, and it was absolutely worth it. No pain, no blisters, no $10 cab ride, and I walked in co for table and confident.

    Also saw Mad Men filming on the way, which was just s total bonus.

  • Clao 19 mai 2014, 11:26 / Répondre

    Tes posts sont ici définitivement les meilleurs.
    Je fais tout récemment la même expérience car je suis ne suis plus aussi souvent en voiture, et le challenge courir (soyons lucides on est rarement très en avance) avec les enfants jusqu’à l’école, aller prendre le bus, marcher jusqu’au bureau : chemin, gravillons, rues pavées… sont autant d’obstacles pas faciles avec toutes les chaussures. Tout ça avec l’œil sur les enfants et la montre : chacune ses contraintes :-)
    Heureusement que les runnings sont à la mode ! Ce sont mes vraies chaussures de sport, j’ai bien fait de les choisir un peu jolies ! C’est la seule parade que j’ai trouvé. Pour le moment j’adapte ma tenue des jours sans voiture de façon à ce qu’elle soit compatible avec mes runnings, il y a quand même l’étape école sur mon trajet ! Mais je sens que je vais devoir changer de stratégie à la longue.
    Je n’ai pas à me changer dans la rue au quotidien, mais je l’ai déja fait, et c’était un peu gênant. C’est un peu d’intimité dévoilée.

  • Kate 19 mai 2014, 2:58 / Répondre

    Hate change heels for flat

    Surtout Détester d’avoir des chaussures dans le sac à main.

    SO Just wear HEELS!. Il faut décider en avance!!

  • elga 21 mai 2014, 9:54 / Répondre

    Give me five ! (is it what Americans say for the occassion)

    I love my heels but I live in the middle of old cobbled Dutch city and can enjoy the luxury of working to my office.
    So I do this all the time. Well, actually, at work I have about 7 or 8 pairs of heels, but if I go out I always either wear my flats up to a certain point of have them with me in my handbag (that’s why I tend to choose somewhat bigger handbags).

    I believe that is nothing to be ashamed of and that it a reasonable compromise between sexy and healthy.

  • Blaise 27 mai 2014, 6:13 / Répondre

    I used to (ok, I still do, at times) change from flats to heels like you, but I grew tired of it and just reserve such moment in very formal occasions, so I’m just always in leather flats! I really don’t care anymore, I was just thinking that my fashion mojo flew away. I think it will come back some other time.

  • Serrurier Paris 1 13 juin 2014, 4:21 / Répondre

    So true, thank God I’m always in my car so I have a little privacy to do the switch.

In The Spotlight